Tuesday, October 20, 2009

KeGiLaan Ku

neh antara bnyk2 habit or yang menjadi kegilaan aku..

kalo g shopping complex ja..mesti ttba dgr my ummi kta "dtg neh bkn nak beli apa2"
hehe~
sbbnya dia tau anak dia sorg neh msti akan beli something to bring back home..
dr sebesar2 brg or sekecil2 barang.kira wajib aku beli something..
kkdg brg 2 jdk cm xtrpakai lak..
masalah gila shopping..
aku leh spend 4 hour brjalan2 cari barang..
huk2~..tipu r kalo aku kuar g shopping complex..aku kuarkan statement "xnk lar beli pape"
lpas melangkah kuar 2 msti da duit dkat rm50 - rm100 hbis cm2 ja..xtau pbndanya aku beli..
sampai baju kat umah..kalo buka almari 2..leh org kata buka pasar raya (na da baju2 lama ja 2)hehe~..
kkgd sape dtg meniaga bilik aku 4sure dia wat untung...huhu~
aku msti beli punya..
2 mmg gaya aku..xtau nk buang habit neh cena..cuma yg dapat control habit neh juz my ummi ksyangan..even dia control xbg beli barang 2, ending cter dia msti aku tarik muka spuluh sen...majok2..
kena juga beli barang...blik cuti deepavali..smpat aku beli selimut yang comel...
eh da kegunaan tau..use to make me warm bila sejuk2 kat kolej kediaman kat mktb neh..
so next week..jalan2 g kota bharu..nk SHOPPING=)waa~elaun pun agak mantap g..so leh shopping dgn gembiranya~
tp make list dlu..2 yg penting..t kejap ja elaun 2 leh hbis...




another things lagi..i love chocolate..
can u imagine..coklat bar yang paling besar cadbury..aku bleh hbiskan dlam masa semalam ja..
when i start to eat chocolate..xbagi nasi pun xpe dh..
xkisah pape..tp not focusing much on chocolate..tp it most likely focus on chocolate flavor..
serious..dr kek coklat, susu coklat, chocolate bar, biskut chocolate, jem chocolate..
suma aku sapu... nikmat tau makan coklat..
2 bdn aku pun bulat semacam ja...bahana coklat brlebihan..
tp kalo nk tau..mkn coklat neh xgemuk benarnya kalo dalam kuantiti yang mencukupi..xpyh lew contohi aku mkn coklat sampai xingt dunia..amatlah xdigalakkan kecuali anda yg ingin tmbah berat bdn r..

neh setengah info 4 the chocoholic..
sekepin coklat hitam mengandungi 2X antioksidan dan kalori yang rendah so anda2 di luar sna amatlah digalakkan ambil coklat ini..tp coklat susu pun baik sbb dia ada kandungan kalsium..
Tmbh2 g..coklat yang kebanyakkan jadi kegilaan xkira sama ada wanita, remaja perempuan or sama waktu dengannya neh..is that coklat is anti depression which its contains theobromine yang dapat menstimulasi jaringan saraf dan jntung..coklat juga dpat memperbaiki fungsi kerja jantung..iaitu mampu mengurangkan kepadatan kolestrol...
Uhuk2~percaya x korg..kata coklat juga bleh jadi ubat batuk n most amazing it can prevent stroke attack..sbb dia dapat halang pembekuan darah..n coklat mencegah tekanan darah tinggi
..

so xsia2 aku gila kepada coklat=)yummy~

wat msa neh ja kegilaan aku...yg len2 2 xdapat dikenal pasti lagi kot..hoho

No comments:

Post a Comment